Cat costa un magazin online?
„Cat costa un magazin online” sau „care este pretul unui magazin online?” sunt primele intrebari care ne vin in minte atunci cand incepem sa ne gandim la posibilitatea realizarii unui site e-commerce, fie ca vrem sa incepem o afacere noua sau sa extindem una existenta.
Trebuie sa recunoastem ca pretul este un factor determinant in alegerea unui serviciu sau a unui produs. Indiferent de domeniul de activitate, realizarea unui magazin online modern, responsive si care sa contina toate functionalitatile necesare, poate presupune o investitie importanta pentru un business, mai ales la inceput de drum.
Totusi, una din greselile pe care o fac foarte multi antreprenori e sa excluda din start ideea unui magazin online, pe baza presupunerii ca un astfel de proiect va implica niste costuri substantiale.
Intr-adevar, exista platforme e-commerce al carui cost trece usor de ordinul miilor de euro. Pe de alta parte, se pot realiza si site-uri profesioniste, moderne, cu doar o fractiune din acest cost.
Din fericire, unele din caracteristicile de baza ale website-urilor moderne sunt flexibilitatea si scalabilitatea.
Sa dam deci un raspuns clar intrebarii referitoare la pretul magazinelor online: Putem porni, de exemplu, cu un magazin online de la 299 euro, complet functional.
Ulterior, daca business-ul creste si consideram ca site-ul are nevoie de functionalitati noi, cum ar fi integrarea cu diversi furnizori, cu CRM-uri, cu servicii de transport sau e necesar un server mai performant, etc… avem deja o baza solida pe care sa putem continua dezvoltarea. Un site web poate fi privit ca un sistem modular, in care adaugam functionalitati noi pe masura ce avem nevoie de ele. Astfel putem eficientiza costurile si putem reduce simtitor investitia initiala.
Un magazin online nu trebuie sa fie neaparat scump pentru a fi performant. Si asta pentru ca foarte multe business-uri nu au neaparata nevoie, cel putin la inceput, de toate functionalitatile care s-ar putea implementa.
Un site modern, functional, rapid si cu design placut este suficient pentru a putea incepe vanzarea produselor. Daca modeul de business se bazeaza pe comert, fiecare zi in care se amana crearea unui magazin online este o zi in care se pierd bani.
Nu faceti greseala de a respinge ideea unui magazin online doar din cauza presupunerii ca ar insemna o investitie majora. Trebuie totusi avut in vedere faptul ca site-ul web, fie el magazin online sau nu, este prima impresie pe care clientul si-o face despre brand-ul dvs. Din acest motiv, trebuie sa intelegem diferenta dintre „ieftin” si „eficient”. Noi reusim sa practicam preturi relativ mici pentru dezvoltarea site-urilor prin analizarea fiecarui proiect in parte si implementarea solutiilor tehince care ofera cel mai bun raport calitate-pret, in functie de nevoile fiecarui client.
Pretul mai mic al unui site nu ar trebui sa vina din reducerea calitatii, ci din optimizarea/eficientizarea costurilor.